Tuesday, February 19, 2008

Rõõm elektrimootorist

Kõik ei lähe nii kiiresti kui sooviks. Aga tasapisi asjad ikka liiguvad. Nädalavahetusel sai jälle natuke aega garaazhis veedetud ja kogu see ilus krempel uuesti lahti võetud. Miks küll?
Aga lihtsalt sellepärast, et ma unustasin mainida, kuhupoole peaksid juhtmete klemmid jääma ja loomulikult läksid nad natuke valesti.
Ei miskit keerulist, ainult hulk polte tuli lahti kruttida ning kokkupanemise tarvis ka keermeliimi soetada. Sellist keskmise tugevusega.
Ja ühtlasi vahetasin ka käigukastis õli ära, et see liiga palju energiat ei neelaks. Eriti talvel. Sisse läks täissünteetiline 75W 90, marki ei mäleta.

Tegelikult tahtsin ma hoopis näha, kuidas elektrimootor ajab ringi pooltelje otsi ja kuidas ma saan käike vahetada jne.
Seega panin valmis ühe vanema sureva käivitusaku, ühe paari käivituskaableid ning ....
täpselt üks juhe jäi puudu - et ühendada mootori klemmid A2 ja S2. Õnneks leidus põrandal väike jupp maanduskaablit, selline 1.5 mm läbimõõduga kiuline kaabel. Panin selle A2 ja S2 vahele ilusti kinni :-) ning ühendasin aku miinusklemmi krokodega mootori külge.
Pluss otsaga torkisin siis aku teist klemmi ning tekitasin ilusaid sädemepilvi.

Mootor töötas ilusti ja ka käigukastist välja tulevad pooltelje otsad käisid ilusti ringi ning käike sai vahetada. Ülilahe. Lõpetuseks mõtlesin, et filmiks seda toredust ning ühendasin ka punase juhtme krokuga aku külge.

Fotoka säädimine ja käivitamine võttis veidi aega, aga käima ta läks ja midagi jäi peale kah. Kuni silmanurgast tabasin lae poole hõljuvat sinist suitsuvinet. Siis läks kiireks ja kokku jõudsingi filmida täpselt nii vähe kui järgmises lõigus näha. Aga ta liigub siiski!



Lisaks veel siis paar pilti nendest juppidest, mis Eksamo mehed valmis tegid.



Siin on juba sidur eemaldatud ja on näha ilusti freesimisjäljed ühendusplaadil.









Siin on ka ühendusplaat eemaldatud ja näha ilusti tema käigukasti poole jääv külg koos freesimisjälgedega. Tegelikult on plaat katsudes sile.

Siin on hästi näha ka see õnnetu juhtmeke, mis kärssama läks. Ükskord ma mõõdan ära, mitu amprit ta vaeseke pidi läbi laskma.








Siin plaadi teine külg, see mis on natuke ka väljast näha.










Plaat ligidalt.










See on siis siduri jaoks väntvõlli ots. Ilusti koonuse ja kiiluga mootori võlli otsa istutatud. Ilus töö.














Ja siin on veel mootori külge kinnitatud vahetükk, mis on vajalik selleks, et kõik kaugused piki mootori ja käigukasti võlli paika ajada. Siia külge kinnitub ka mootori ja käigukasti ühendusplaat.

No comments: