Friday, February 22, 2008

Uus mootor autos

Nüüd jõudsin siis niikaugele, et tõstsin mootori ja käigukasti tagasi autosse. Üks mootori kinnitus on veel vaja teha, aga seis on praegu selline nagu pildilt näha.


Tuesday, February 19, 2008

Rõõm elektrimootorist

Kõik ei lähe nii kiiresti kui sooviks. Aga tasapisi asjad ikka liiguvad. Nädalavahetusel sai jälle natuke aega garaazhis veedetud ja kogu see ilus krempel uuesti lahti võetud. Miks küll?
Aga lihtsalt sellepärast, et ma unustasin mainida, kuhupoole peaksid juhtmete klemmid jääma ja loomulikult läksid nad natuke valesti.
Ei miskit keerulist, ainult hulk polte tuli lahti kruttida ning kokkupanemise tarvis ka keermeliimi soetada. Sellist keskmise tugevusega.
Ja ühtlasi vahetasin ka käigukastis õli ära, et see liiga palju energiat ei neelaks. Eriti talvel. Sisse läks täissünteetiline 75W 90, marki ei mäleta.

Tegelikult tahtsin ma hoopis näha, kuidas elektrimootor ajab ringi pooltelje otsi ja kuidas ma saan käike vahetada jne.
Seega panin valmis ühe vanema sureva käivitusaku, ühe paari käivituskaableid ning ....
täpselt üks juhe jäi puudu - et ühendada mootori klemmid A2 ja S2. Õnneks leidus põrandal väike jupp maanduskaablit, selline 1.5 mm läbimõõduga kiuline kaabel. Panin selle A2 ja S2 vahele ilusti kinni :-) ning ühendasin aku miinusklemmi krokodega mootori külge.
Pluss otsaga torkisin siis aku teist klemmi ning tekitasin ilusaid sädemepilvi.

Mootor töötas ilusti ja ka käigukastist välja tulevad pooltelje otsad käisid ilusti ringi ning käike sai vahetada. Ülilahe. Lõpetuseks mõtlesin, et filmiks seda toredust ning ühendasin ka punase juhtme krokuga aku külge.

Fotoka säädimine ja käivitamine võttis veidi aega, aga käima ta läks ja midagi jäi peale kah. Kuni silmanurgast tabasin lae poole hõljuvat sinist suitsuvinet. Siis läks kiireks ja kokku jõudsingi filmida täpselt nii vähe kui järgmises lõigus näha. Aga ta liigub siiski!



Lisaks veel siis paar pilti nendest juppidest, mis Eksamo mehed valmis tegid.



Siin on juba sidur eemaldatud ja on näha ilusti freesimisjäljed ühendusplaadil.









Siin on ka ühendusplaat eemaldatud ja näha ilusti tema käigukasti poole jääv külg koos freesimisjälgedega. Tegelikult on plaat katsudes sile.

Siin on hästi näha ka see õnnetu juhtmeke, mis kärssama läks. Ükskord ma mõõdan ära, mitu amprit ta vaeseke pidi läbi laskma.








Siin plaadi teine külg, see mis on natuke ka väljast näha.










Plaat ligidalt.










See on siis siduri jaoks väntvõlli ots. Ilusti koonuse ja kiiluga mootori võlli otsa istutatud. Ilus töö.














Ja siin on veel mootori külge kinnitatud vahetükk, mis on vajalik selleks, et kõik kaugused piki mootori ja käigukasti võlli paika ajada. Siia külge kinnitub ka mootori ja käigukasti ühendusplaat.

Thursday, February 14, 2008

Elektrimootor on käigukasti küljes!

Läks veidi veel aega, aga nüüd on esimene suurem asi tehtud.
Suured tänud teile, Jaan ja Andres! Need tükid on tõelised iludused.
Praegu panen siia vaid ühe pildi, aga lähiajal võtan aega ja teen rohkem. Nüüd on ka mul jälle midagi võimalik reaalselt tegema hakata - mootor tagasi autosse, ning teise otsa samuti kinnitus. Siis võib varsti juba lõbusõidule minna.
















No ja võrdluseks siis veel ka peaaegu sama külje pealt üks pilt originaalmootorist ja kastist. Leia 10 erinevust ;-)

Tuesday, February 5, 2008

Ehitamise progress

Kõvasti ja pikalt on nüüd lammutatud ja vahepeal peaaegu mitte midagi füüsiliselt tehtud (vähemalt minu poolt), aga nüüd on lõpuks midagi juhtunud.
Jaan ja Andres Eksamost on tegelikult kõvasti vaeva näinud ning on valmis saanud käigukasti ning elektrimootori ühenduse jupid. Siin siis mõned pildid loomisprotsessist.












































Ja üks pilt CNC programmist kah