Tuesday, October 28, 2008

Akudel nüüd oma kindel pesa olemas

Täna varastel hommikutundidel sai valmis ka üpris kena ja parasjagu tihke kast akude ümber.

Möödund nädalal sain ka lõpuks spido tööle, oli halb kontakt käigukastis oleva anduri ja selle külge mineva pistiku vahel. Nüüd toimib ja kiirust ka nagu näitab.

Akukast aga kukkus välja selline

Tuesday, October 21, 2008

Nagu lennukis















Tänud Heikkile, kes aitas konfida ühenduse arvuti ja kontrolleri vahel ning käima joosta ka kontrolleri data visualiseerimise softi. Pilt nagu lennuki kokpitis - aga ega sõidu ajal seda jälgida küll ei jõudnud :-)

Küll aga saime selle softi abil paika auto tahhoka näidu, mis nüüd näitab täiesti õigeid mootori pöördeid.

Monday, October 20, 2008

Vaikselt hakkab looma

Kapoti all on nüüd enamvähem asjad valmis, paar "pisiasja" veel vaid jäänud, aga need ei too enam pudinaid juurde.

- nädalavahetusel sai valmis siis lõpuks ka kontrolleri jahutussüsteem, Ford Escorti bensupumba ning Sierra salongiradika ning 3,5 m vooliku abil. Kõige rohkem olen muidugi uhke jahutusvedelikuanuma üle, milleks on Prismast ostetud kohvikarp ;-)















Spido endiselt veel ei toimi, aga küll ka selle käima saab.
Soojendusseadme võib ehk installida natuke hiljem, kui auto juba liigub.

Wednesday, October 15, 2008

Aeg lendab, asjad arenevad (aeglaselt)

Vahepeal jälle ilmatu aeg vaikust olnud siin blogis - kahjuks on ööpäevas vaid 24 tundi ja inimkeha vajab ka und. Ning muidu puhkust.

Aga alates akulaadija käimapanemisest olen toimetanud ka ikka nii mõnedki õhtud auto kallal ja teinud järgmisi asju:
- ehitasin ümber poteka, millega auto kiirust saab kontrollida. Sai vähe toekam ja asisem.
- panin kõigile akudele peale monitooringusüsteemi, nüüd on kõigi akude olekut võimalik salongist jälgida, ilma et peaks testriga mööda autot ringi jooksma
- peitsin ära enamus salongis olnud lahtisi juhtmeid
- ehitasin valmis vaakumi süsteemi pidurivõimendi jaoks. See koosneb nüüd kahest paralleelselt töötavast vaakumpumbast (kui üks peaks ära kukkuma, siis teine ikkagi jääb), vaakumlülitist, vaakumireservuaarist (jätkub 6 piduripedaali vajutuse jaoks) ning vaakumkellast auto salongis sees. Süsteemi ainsaks miinuseks on pumpade müra, aga sellega annab ehk tulevikus midagi ette võtta.
- 220V süsteem sai lihtsam, kui algul plaanitud. Lihtsalt üks pikendusjuhe auto tagumisest osast ette kapoti alla ning pistikupesa pikendusjuhtme ühendamiseks pagasnikusse. Ägedad lahendused tulevad hiljem. Võibolla
- Auto esiotsas olevatele akudele ehitasin tuttavate osavnäppude abiga ilusad raamid ning panin need ilusti paika

Tänase seisuga veel teha jäävad tööd
- Installida kontrolleri jahutussüsteem
- Ehitada auto tagaosas olevatele akudele korralik karp ümber ning teha sellele ka tuulutussüsteem (et ülelaadimise korral vesinik salongi ei jääks)
- Panna tööle auto originaalspido
- Installida salongi küttesüsteem (talv ei ole enam mägede taga)

Üks pilt kah, mitte päris viimasest seisust kapoti all (üks aku raam veel installimata)