Tuesday, December 18, 2007

Alguse jätk

Paar kuud kulus veel info kogumiseks ja nii hakkasid plaanid tasapisi selginema.

Doonoriks valisin VW GOLF III Varianti, mis on ise suhteliselt kerge masin, kandevõimet aga 500 kg. See annab lootust, et masin on funktsionaalsena kasutatav ka akulastis, st ei pea loobuma istekohtadest. Universaalkere sellepärast, et see lihtsalt meeldib ja on praktiline.
Golf on oma ehituselt lihtne ja vastupidav auto, varuosad on odavad. Peab suhteliselt hästi vastu meie teeoludele.

Elektrisüsteem

Elektri poolelt langes valik 144V süsteemile. See tundus kõige optimaalsem, sellele pingele on saada mitmeid erinevaid kontrollereid ning ka akupakk ei ole liiga raske. 12 x 12V akud mahuvad ilusti ära järgmiselt - 4 tk kapoti alla, 4 tagaistmete ning 4 pakiruumi alla. Sedasi säilib ka enamvähem kaalujaotus - ees mootr, kontroller ning akud, taga akud.

Mootor

Mootori valik langes NetGain Technologies WarP 9 kasuks. Ei teagi täpselt miks, aga ju siis punane värv sai otsustavaks võrreldes ADC 9" mootori musta värviga ;-)

Kontroller

Kontroller on siis see seade, mis muudab akupakist tuleva elektri mootorile sobivaks pingeks . Vastavalt sellele, kuidas kasutaja parasjagu "gaasi"pedaali tallab.
Hobiehitajale on 144V pinge juures peamiselt kaks valikut
Curtis Instrumets 1231C ning Zilla 1K.
Netis infot otsides selgus kasutajate kogemusi lugedes, et Zilla on Curtise kontrolleritest peajagu üle. Aga sellel on ka üks miinus - kuna Zilla on väiketootja produkt, siis seda toodetakse suhtkoht käsitsi ning tellimusajad on pikad - nii umbes 6 kuud.
Aga siiski otsustasin selle peale välja minna, kuna aega tundus olevat.

Madalpinge
Nagu tavalisel autol, läheb ka elektriautol tarvis tulesid, kojamehi jms pudipadi, mis on elementaarne liikluses osalevale sõidukile. Seetõttu on autole vaja ka üht lisaakut madalpinge seadmete toitmiseks. Generaatori asemel toimib alalisvoolu DC-DC konverter, mis teeb akupaki 144 voldist madalpinge 13,6 V - nagu generaator.

No comments: