Friday, January 18, 2008

Elektri ootel

Tänaseks on siis nii, et auto on bensumootorist ning sellega seonduvast põhimõtteliselt vaba. Hulk elektriautole mittevajalikku metalli on küljest roogitud - summuti kolmes kaalukas osas, bensupaak, radiaator.
Kõik need jupid tuleks nüüd vajajatele maha müüa.
Põhja alla tekkis suur hulk vaba ruumi, kuhu saab paigutada siis akud.














Vahepeal sai viidud ka käigukast ning mootor tublide inseneride kätte, et see saaks korralikult ja korrektselt ühendatud. Kui kätte saan, tuleb selle kohta ka rohkem infi.

Samuti sain kaugelt lombi tagant infot, et vahepeal 4 kuule lühenenud kontrolleri tootmise järjekorrad on kahjuks jälle veninud 6 kuu peale ning minu kontroller ei valmi ilmselt enne märtsi algust. Senikaua siis on aega muude asjadega tegeleda.

Akud
Akud on üks igavene nuhtlus. Eriti siis, kui valikuvõimalusi on palju ja üks halvem kui teine.
Pliiakude hinnad on üles läinud, lisaks on nad rasked ja võtavad palju ruumi. See pole nüüd küll miski üllatus, aga fakt siiski.
Täna uurisin akude hindu Akukeskuses. Optima akud olid ainsad DC akud, mis seal koha peal oli, aga 75AH akupaki hinnaks oleks tulnud selline summa, et isu läks ära.
Esiteks on mahtuvust vähe ja ka kasutada saab ainult ca 50% ning külmaga jääb sellest veel vähem järgi. Läbisõiduks võib tulla nii vaid miski 20 km, mis on selgelt liiga vähe.

Viimasel ajal on välja ujunud info mitmete Hiina LiFePo akude tootjate kohta ning ka hind on üsna võrreldav nende Optima akude hindadega. Ainult kuskil maailmas pole kogemust nende akudega, keegi ei tea, mis kvaliteediga need on. Kui nendega proovida, siis mõne tootja elementidest tuleks 100Ah akupaki kaaluks ca 80 kg ning ruumala järgi mahuks see vabalt ära bensupaagi ja sumpsi eemaldamisel tekkinud vabasse ruumi. Magus!

Millist teed minna, sõltub laiali saadetud hinnapäringute vastustest ja eks siis panen ka siia kirja.

No comments: