Saturday, January 5, 2008

Pudinate hankimine

Peale mõnda aega netis kolamist ja asjade uurimist otsustasin, et ma ikka tõesti tahan seda teha. Seega olin vaimselt valmis reaalselt tegevusse astuma ja oma raha kulutama.

Esimese asjana tellisin ära Zilla kontrolleri. Kõige olulisema ning kõige raskemini hangitava seadme elektriauto juures. Kuna tegemist on tõeliselt nõutud tootega ning ooteaeg on 4-6 kuud, siis esialgu selle tellimusega mingeid reaalseid kohustusi ei kaasnenud (detsembri lõpus sain infot, et minu kontroller valmib kuskil jaanuari lõpus).

Järgmisena asusin otsima müüjat, kes saaks mulle saata WarP 9 mootori. Kuna kõigi Euroopa edasimüüjate lehed olid viimati uuendatud 2005 aastal, siis uurisin otse tehasest, kes mulle mootori võiks tarnida. Nende saadetut nimekirjast langes valik EV Source poele ning peale esimesi kontakte oli selge, et valik oli osutunud õigeks. Ryani suhtumine on just selline, nagu mina ühelt äri ajavalt inimeselt ootan.

Novembri alguses tellisin EV Sourcest ära mootori ning akupaki monitoorimise süsteemi PackTrackr.
Kõhe oli küll paras ports raha saata kuhugi teadmatusse, aga kõik siiski laabus.
11. detsembril sain pärast pikka-pikka ootamist kätte PackTrackri














ning 2 päeva hiljem jõudis kohale ka mootor - selle aasta jõulukingid olid käes.












Kohe peale seda kui olin otsustanud projekti ikkagi teoks teha, hakkasin otsima ka sobivat doonorautot - Golf III Varianti. Algul vaatasin ka Saksamaa poole, aga veidi tausta uurides tundus see suht mõttetuna. Seega jätkasin kohapealseid otsinguid ning ca. 2 kuud olid mu iganädalased kaaslased Kuldne Börs, Soov, Auto24.
Novembri lõpus pärast mitmete kandidaatide üle vaatamist läks siis lõpuks õnneks ning leidsin sobiva auto - väljast suhteliselt ilus, ilma suurema roosteta, nahksisu, istmesoojenduse ja muu vajaliku pudi-padiga.
Hinnas jõudsime kokkuleppele ning pärast vajalikka asjatoimetusi ARK-s sain selle toreda auto omanikuks.

Et oleks tulevikus mingi märk, millega elektriautot võrrelda, siis käisin ka autoga dünopingis. Mõõtsid nad mul seal siis ratastest 97hj ning kalkuleerisid, et mootoris peaks siis olema ca. 82 kW. Kahjuks ei ole siiani sealt kätte saanud mõõtmise graafikut ning väändemomendi numbrit enam ei mäleta.

Akude, akulaadija(te), DC-DC konverteri ning muude vajalike osade osas on otsad siiani veel lahtised.

No comments: