Friday, June 27, 2008

Kanged kaablid

Aeg lendab ja tähtajad mööduvad. Nääh, ei saanudki jaanipäevaks autot liikuma :-(.
Aga eks pusime edasi ja nüüd siis ilma konkreetse tähtajata. Midagi on vahepeal ikka edasi liikunud kah.

Valmis on kaablid akupaki ja kontrolleri vahel ning kontrolleri ja mootori vahel. Said sellised kanged jurakad, et nende paika väänamine oli kohe nigu trenni eest. Said sellised tõsised 120 mm2 kaablid, et vastaks kontrolleri poolt pakutavale amprite hulgale (lühiajaliselt kuni 1000A väikese liialdusega).
Tänu kaablite kangusele jäi esialgu kontrolleri jõuosa eraldi karbi sisse paigutamata, kuna see lihtsalt polnud võimalik. Selle jaoks tuleb veel midagi välja mõelda.

Kontaktorid ning 500A kaitsme panin eraldi karpide sisse, et kogemata näppupidi sinna kontaktide vahele ei sattuks.
Kaitse pidavat läbipõlemisel mõnikord ka kildudeks lendama - las siis olla igaks juhuks veel natuke varjus, ei pillu tervet maailma kilde täis.

Tänase tööpäeva saavutuseks oli siis see, et installeerisin autosse ka Punase Nupu, mis juhib kogu jõuvoolu osa ning häda korral katkestab kõigi kontaktorite toite. Avariilüliti siis.

Veel möllasin päris pikalt poteka ühendamisel gaasitrossiga, et oleks ikka millega elektronide voogu akudest mootorisse kontrollida. Midagi sai valmis, aga ilmselt tuleb gaasitrossi tagastamise kindlustamiseks lisada süsteemile veel üks vedru. Muidu sai hea.

Lisaks hakkasin ühendama ka kontrolleri madalpinge juhtmeid, aga päris valmis sellega siiski ei saanud.

Miskipärast läheb ikka kõigi asjadega tükk maad rohkem aega, kui ise oskad arvata. Lootsin juba auto mitu nädalat tagasi liikuma saada, aga ikka on veel must miljon asja, mis vaja enne ära teha ja ühendada, et asi liikvele läheks.

Suurematest muredest on veel vaja lahendada pidurite vaakum ning roolivõimu küsimus. Lisaks veel siis akude laadimine ning tuhat vähemtähtsamat asja.

Pilte seekord ei ole, sest olen mitu päeva järjest fotoka maha unustanud. Katsun järgmine kord ikka kaasa võtta.

No comments: